فیلر چیست و انواع فیلر

فیلر

فیلر چیست؟

فیلر یک آلیاژ فلزی است. که به طور خاص برای مقاومت در برابر گرمای زیاد جوش ها طراحی شده . و دو قطعه استوک را به عنوان یک کامپوزیت به هم جوش می دهد . بنابراین، جای تعجب نیست که آلیاژ و اندازه میله‌های پرکننده برای ضخامت‌های موجود و انواع فلزات پایه که افراد جوش می‌دهند، متفاوت است.

تفاوت بین فیلر و میله جوش چیست؟

فلزات پرکننده آلیاژها یا فلزات خالصی هستند که برای مایع شدن، ذوب شدن و جاری شدن در فضای بین دو قسمت نزدیک به هم، گرم می شوند و اتصال لحیم کاری یا لحیم کاری ایجاد می کنند که الزامات خاصی را برای استحکام و مقاومت در برابر خوردگی برآورده می کند. الکترودهای جوشکاری سیم های فلزی با پوشش های شیمیایی پخته شده هستند.

فیلر از چه چیزی ساخته شده است؟

میله پرکننده TIG باید به درستی با مواد مورد نظر مطابقت داشته باشد و ضخامت ماده، تعیین کننده قطر میله خواهد بود. اکثر میله های TIG از فولاد نرم، فولاد ضد زنگ، نیکل، آلومینیوم، استیل ، نقره، قلع، سرب، نیکل، مس، آلومینیوم و طلا و غیره هستند.

چرا از فیلر استفاده می شود؟

در جوشکاری قوس الکتریکی، کاربرد عمده میله پرکننده به عنوان یک الکترود مصرفی است که گرما را نیز در قطعه کار تولید می کند . تخلیه الکتریکی از این الکترود گرمایی را فراهم می کند که هم الکترود را ذوب می کند و هم فلز پایه را گرم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید می توانید با سایت تکنوتامین تماس حاصل فرمایید. ما در مجموعه ی تکنوتامین شما را در خرید الکترود ها و فیلر های مورد نیازتان راهنمایی خواهیم کرد تا خریدی مناسب را داشته باشید.
09127957199
02166750423

انواع فیلر

فیلر استیل 308 L ایساب

فیلر 308 L ایساب مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. این آلیاژ دارای محتوای کم کربن است که این آلیاژ را به ویژه توصیه می کند که خطر خوردگی بین دانه ای وجود دارد.

  • این آلیاژ به طور گسترده ای در صنایع شیمیایی و صنایع غذایی و همچنین لوله ها،
  • لوله ها و دیگهای بخار استفاده می شود. برای اتصال فولادهای ضد زنگ 18٪ کروم – 8٪ نیکل نوع با کربن کم و فولاد تثبیت شده Nb از همان نوع اگر دمای سرویس بیش از 350 درجه سانتیگراد نباشد.
  • همچنین می تواند برای جوشکاری فولادهای کروم به جز در محیط های غنی از گوگرد استفاده شود.

 

فیلر 308L ایساب

فیلر  316 ایساب

معرفی فیلر ER 316 L ایساب:

میله کروم- نیکل می باشد که برای جوشکاری آلیاژ های زنگ نزن آستنیتی با Cr 18% , Ni 8% و Cr 18% , Ni 10% , Mo 3% می باشد.

مقاومت خوردگی عمومی خوبی دارد به خصوص برای خوردگی در محیط های اسیدی و کلره. این آلیاژ دارای مقدار کمی کربن است که به ویژه هنگامی که خطر خوردگی دانه ای وجود دارد، آن را توصیه می کنند.

این آلیاژ در صنایع شیمیایی و فرآوری مواد غذایی و همچنین در کشتی سازی و انواع مختلف ساختار سلسله مراتبی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جریان جوش کاری فیلر ER 316 L :

فیلر ها جریان های جوش کاری متفاوتی دارند. جریان جوش کاری در ER 316L به صورت (-)DC می باشد.

ترکیبات فلزی جوش کاری (درصد) :

دارای خواص فلزی و شیمیایی مختلفی برای جوش کاری می باشد که در جدول زیر ما به این خواص اشاره کرده ایم و شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این فیلر از این جدول استفاده کنید.


مکانیسم معمولی. خواص فلز جوش :

مکانیسم های مختلفی را دارا می باشند. از جمله مکانیسم های معمولی و خواص فلزی برای جوش کاری این فیلر که به آن ها می توان اشاره کرد تنش تسلیم در این فیلر برابر 470 MPa (مگا پاسکال) ، مقاومت کششی برابر  650 MPa(مگا پاسکال) و همین طور میزان کشیدگی برحسب درصد برابر با 32 درصد می باشد .

بار V:

دمای آزمایش در این فیلر بر حسب Cº برابر 20+ و 60- و 196-   است و هم چنین مقادیر ضربه برحسب J به ترتیب دمای آزمایش آن ها برابر با 140 و 110 و 70 می باشد.

فیلر 316 L ایساب

فیلر 309 ایساب

معرفی فیلر ER 309 L:

یک میله جوش کروم- نیکل می باشد که برای جوشکاری آلیاژ های کروم 24% و نیکل 13% استفاده می شود. همچنین از این آلیاژ برای جوشکاری لایه های بافر جوش بر روی فولاد های زنگ نزن استفاده شده است. این آلیاژ هنگام استفاده از سیم برای لایه های حایل و اتصالات غیر مشابه لازم است که رقیق سازی در جوش کنترل شود.

دارای مقاومت خوردگی عمومی خوبی می باشد. زمانی که برای اتصال غیر مشابه استفاده می شود مقاومت به خوردگی از اهمیت ثانوی برخوردار است.

 

جریان جوش کاری فیلر ER 309 L :

فیلر ها جریان های جوش کاری متفاوتی دارند. جریان جوش کاری در فیلر ER 309L به صورت (-)DC می باشد.

مکانیسم معمولی. خواص فلز جوش :

مکانیسم های مختلفی را دارا می باشند. از جمله مکانیسم های معمولی و خواص فلزی برای جوش کاری این فیلر که به آن ها می توان اشاره کرد تنش تسلیم در این فیلر برابر 430 MPa (مگا پاسکال) ، مقاومت کششی برابر  590 MPa(مگا پاسکال) و همین طور میزان کشیدگی برحسب درصد برابر با 40 درصد می باشد .

بار V:

دمای آزمایش در این فیلر بر حسب Cº برابر 20+ و 60- و 110-   است و هم چنین مقادیر ضربه برحسب J به ترتیب دمای آزمایش آن ها برابر با 160 و 130 و 90 می باشد.

فیلر ۳۰۹ ایساب

 

در حال ارسال
نقد کاربر
0 (0 رای)
adminweb
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *